kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۲۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
رسانه عبری‌زبان اسرائیل «زمان» خبر داد

افزایش قیمت خانه در اروپا با فرار یک میلیون صهیونیست از اسرائیل‌ 

 
 
 
وبگاه عبری «اسرائیل زمان» با اشاره به اینکه دفاتر املاک روزانه از هر 10 درخواست برای خرید ملک، چهار مورد درباره خرید ملک در کشورهای اروپایی و در راس آن یونان، پرتغال و قبرس دریافت می‌کنند، افزود: قیمت واحدهای مسکونی در یونان به دلیل مهاجرت شدید صهیونیست‌ها به آنجا سه تا چهار برابر شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ سازمان جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: «از آغاز جنگ غزه تا پایان نوامبر(آبان ماه) با گذشت قریب به دو ماه از جنگ، حدود 370 هزار اسرائیلی به خارج از کشور رفتند، علاوه‌بر اینکه 600 هزار نفر برای گذراندن تعطیلات رفتند و هنوز برنگشته‌اند.» بنابراین، تعداد کل مهاجران فراری از رژیم موقت به حدود 970 هزار نفر رسیده بود. 
 خروج روزانه 120 پرواز از بن‌گوریون
تازه‌ترین گزارش‌های خبری در یدیعوت آحارونوت، با تایید آمار قبلی، حاکی است که بیش از 550 هزار شهرک‌نشین در شش ماهه اول عملیات طوفان‌الاقصی، سرزمین‌های اشغالی را ترک کردند که این آمار با داده‌های به بیرون درز کرده از سازمان جمعیت و مهاجرت این رژیم مطابقت دارد که گفته طی 10 ماه اخیر قریب به یک میلیون شهرک‌نشین اسرائیل را ترک کرده‌اند؛ در حالی که در این مدت رژیم صهیونیستی تنها توانسته حدود 2500 مهاجر را برای سکونت در اسرائیل جذب کند.
یدیعوت آحارونوت اشاره‌ای به افرادی که قبل از عملیات طوفان‌الاقصی اسرائیل را ترک کرده و تصمیم به بازگشت به آنجا ندارند، نکرده ‌اما تاکید کرده که طوفان‌الاقصی و شکاف سیاسی و حکومتی و شکست ارتش اسرائیل در جنگ در همه جبهه‌ها در ایجاد جنبش‌هایی با شعار «با هم ترک می‌کنیم» سهیم بوده که نشان از ناامیدی کامل و همه‌جانبه شهرک‌نشینان از ادامه زندگی در سرزمین‌های اشغالی است. 
در مورد داده‌های مستقل موجود، طبق گزارش وب‌سایت «فلایت رادار 24»، تعداد پروازهای خروجی از «فرودگاه بن گوریون» حدود 120 پرواز در روز برآورد شده است که بزرگ‌ترین نرخ ثبت شده در این فرودگاه است و شامل میانگین 
24 هزار مسافر در روز است و فرودگاه‌های «ایلات» و «حیفا» نیز شاهد نرخ بالای مسافران خروجی از اسرائیل است؛ علاوه‌بر کسانی که با سفرهای دریایی و از طریق کشتی اسرائیل را ترک کردند که رقم مهاجران از سرزمین‌های اشغالی را به سطوحی بی‌سابقه رسانده و توسط رسانه‌های عبری منعکس شده است.
 فرار 14 درصد جمعیت اسرائیل 
وبگاه عبری «اسرائیل زمان» در گزارشی درباره مهاجرت معکوس در اسرائیل اشاره کرد که دفاتر املاک روزانه از هر 10 درخواست برای استعلام خرید ملک، چهار درخواست درباره خرید ملک در کشورهای اروپایی و در راس آن یونان، پرتغال و قبرس دریافت می‌کنند.
این رسانه ادامه داد: به ویژه در یونان، شرکت‌های املاک و مستغلات افزایش شدید قیمت فروش و اجاره املاک را اعلام کردند، به‌طوری که برخی از شرکت‌ها در نتیجه اختلاف زیاد بین تقاضای بالا و عرضه ثابت تخمین زدند که قیمت واحدهای مسکونی در یونان به دلیل مهاجرت شدید صهیونیست‌ها به آنجا سه تا چهار برابر شده است. دست‌کم یک میلیون نفر از اسرائیل فرار کرده‌اند که حدود 14 درصد از جمعیت این رژیم را تشکیل می‌دهد. 
 اذعان بلومبرگ بر ضعف اقتصاد اسرائیل
همچنین خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد ادامه جنگ غزه و پشتیبانی جبهه‌های موازی از فلسطینیان، آمار و ارقامی ضعیف درباره اقتصاد اسرائیل رقم زده است. به دنبال اعلام رژیم صهیونیستی درباره کوچک شدن اقتصاد این رژیم، بلومبرگ در گزارشی به این خبرگزاری آمریکایی تأکید کرد که رشد تولید ناخالص داخلی اسرائیل با کاهش سرعت حرکت صادرات و سرمایه‌گذاری در سایه تداوم جنگ در نوار غزه و به موازات آن ادامه عملیات علیه اسرائیل از جبهه‌های موازی شاهد کندی است. 
«رونن مناخیم»؛ اقتصاددان ارشد در بانک میزراحی تفاهت رژیم صهیونیستی با تاکید بر وجود «آسیب بزرگ به اقتصاد اسرائیل» تأیید کرد که «اعداد درباره رشد اقتصادی در مقایسه با انتظارات ضعیف بودند.» 
گفتنی است، تعداد افراد ثبت شده به عنوان جمعیت ساکن رژیم صهیونیستی حدود 9 میلیون و 500 هزار نفر است که شامل هفت میلیون و 500 هزار شهرک‌نشین (شامل صدها هزار نفر از اتحاد جماهیر شوروی سابق) و دو میلیون عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 و بخش شرقی قدس اشغالی است.
پس از عملیات بزرگ هفتم اکتبر(طوفان‌الاقصی) همه گزارش‌ها و حتی تصاویر ازدحام مسافران در فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن بود که این رژیم افزون بر ضربه مهلکی که در همان روز عملیات متحمل شد؛ شاهد مهاجرت معکوس است. عملیات طوفان‌الاقصی، همه پل‌های اعتماد بین شهرک‌نشینان صهیونیست و رژیم صهیونیستی که خود را شکست‌ناپذیر می‌پنداشت ویران کرد.